Hoofdstuk 1 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Jaco Berg - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 1 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Jaco Berg - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 1

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

04 September 2014 | Griekenland, Pythagóreio

Ha lezers,

Zoals niet per sé beloofd is hier het eerste deel van de avonturenblog over mijn verblijf op het Griekse eiland Samos. Het is alweer een week geleden sinds ik op het vliegtuig stapte en het went allemaal vlot. Ik werk en woon op de basis van Archipelagos, Institute of Marine Conservation. Het lijkt op een groot internationaal studentenhuis met onderin een kantoor waar iedereen werkt (zolang electriciteit en internet naar behoren werken..). Er werken iets van 25 internationale studenten/vrijwilligers uit onder andere Engeland, Roemenië en Spanje. Grieken zijn er weinig en zijn 2 andere Nederlanders. De kamers zijn gedeeld: ik hok met een Brit en een Roemeen. 's Avonds is er ruimte voor gezelligheid, zwemmen en verkennende wandeltochtjes.

Het weer is episch, gisteren voor het eerst wolken gezien! Het is overdag meer dan 30 graden maar er is een kustwindje waardoor het goed te doen is. Het water is er warmer dan 20 graden en glashelder, zelfs 's nachts kun je prima snorkelen.

Mijn project hier is het evalueren van methodes om met GIS (Geografische Informatie Systemen) zeegras (Posidonia oceanica) te karteren. Komend weekend verhuis ik tijdelijk naar het eiland Lipsi, het projectgebied, om daar allerlei onderwaterdata te verzamelen vanaf een boot.

Met deze cliffhanger wou ik afsluiten voor nu, wordt vervolgd.

• 04 September 2014 - 13:23

Wolter:

Niet alleen het weer is episch; de hele onderneming lijkt dat te zijn. Klinkt veelbelovend. Neem het er goed van!
    Je pa

• 04 September 2014 - 20:13

A:

Klint allemaal zaligmakend chill. De ring van Polykrates al gevonden tijdens het snorkelen? Enjoy de tijd daar! Groeten, Allard.

• 05 September 2014 - 20:47

Thilda Vrolijk:

Hoi Jaco, wat een fantastische stage, ziet er prachtig uit, vooral ook veel genieten daar hoor! Leuk om je te kunnen volgen,en als ze nog een schoonmaak tante zoeken , kan je altijd ff bellen hoor!
    groetjes en veel succes!

• 05 September 2014 - 21:00

Dineke Wesdijk:

Hoi Jaco,
    Je bent een bofkont hoor.
    Veel plezier!
    Ben en Dineke

• 05 September 2014 - 21:36

Hans Van Den Berg:

Hoi Jaco, leuk dat je aan het waarbenjijnu avontuur begonnen bent. Zo kunnen we een beetje bijblijven en meegenieten, want het ziet er allemaal bijzonder fraai uit. Genieten maar en factor 50 smeren.
    Hans

• 06 September 2014 - 20:02

Rens Vermeer:

Ha Jaco, ik ben toch vooral benieuwd hoe het allemaal uitpakt met dat zeegras